Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/54118
Title: | Инновационная экономика, цивилизационный разрыв системы образования |
Other Titles: | Innovation economy, civilization gap and the system of education |
Authors: | Pugach, V. N. Пугач, В. Н. |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | ГОУ ВПО УГТУ-УПИ |
Citation: | Пугач В. Н. Инновационная экономика, цивилизационный разрыв системы образования / В. Н. Пугач // Вестник УГТУ–УПИ. Серия экономика и управление. — 2009. — № 6. — С. 91-101. |
Abstract: | В статье проанализированы виды образовательных учреждений в зависимости от восприимчивости к инновациям. Всего выделено пять видов учебных заведений. Отмечено, что современная система образования в условиях становления инновационной экономики переживает парадигматические изменения. Характерной чертой этих изменений становится цивилизационный разрыв между поколениями. В статье также приводятся различные точки зрения на типологию инновационных процессов. The article analyses types of educational establishments depending on their receptivity to innovations. Five types of educational establishments are singled out. It is noted that modern system of education under the conditions of innovation economy establishment undergoes paradigmatic change. The characteristic feature of this change is the civilization gap between the generations. The article also cites different views on typology of innovation processes. |
Keywords: | ПАРАДИГМА ИННОВАЦИИ ИННОВАТОРЫ ИННОВАЦИОННАЯ ЭКОНОМИКА ЦИВИЛИЗАЦИОННЫЙ РАЗРЫВ ЭНТЕЛЕХИЯ PARADIGM INNOVATIONS INNOVATORS INNOVATION ECONOMY CIVILIZATION GAP ENTELECHY |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/54118 |
ISSN: | 2071-5692 |
Origin: | Вестник УГТУ–УПИ. Серия экономика и управление. — 2009. — № 6 |
Appears in Collections: | Вестник УрФУ. Серия экономика и управление |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
vestnik_2009_6_011.pdf | 522,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.