Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/53176
Title: Концептуальные основы интеграции образования, науки и производства
Other Titles: Conceptual Integration Bases of Education, Science and Production
Authors: Никифоров, Б. А.
Колокольцев, В. М.
Маструев, А. Л.
Nikiforov, B. A.
Kolokoltsev, V. M.
Mastruev, A. L.
Issue Date: 2007
Publisher: ГОУ ВПО УГТУ-УПИ
Citation: Никифоров Б. А. Концептуальные основы интеграции образования, науки и производства / Б. А. Никифоров, В. М. Колокольцев, А. Л. Маструев // Вестник УГТУ–УПИ. Серия экономика и управление. — 2007. — № 3. — С. 104-109.
Abstract: Conceptual bases of maintenance integration education process with science and production are presented in this article. The model of multilevel professional education. It is judged that professional training must be concentrated extremely in the scientific educational centers (University Complexes), consisting from financial independent structural divisions, but having common scientific - methodical and laboratory basis, management system and quality monitoring system. The experience in providing integration process in MSTU is presented in the article.
В статье предлагаются концептуальные основы обеспечения интеграционных процессов образования с наукой и производством, формулируется модель многоуровневого профессионального образования. Делается вывод, что подготовку кадров целесообразно сконцентрировать исключительно в научно-образовательных центрах (университетских комплексах), состоящих из финансово и хозяйственно самостоятельных структурных подразделений, но имеющих общую научно-методическую и лабораторную основу, систему управления и контроля качества. Рассматривается опыт МГТУ им. Г.И. Носова в обеспечении интеграционных процессов.
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/53176
ISSN: 2412-5725
Origin: Вестник УГТУ–УПИ. Серия экономика и управление. — 2007. — № 3
Appears in Collections:Вестник УрФУ. Серия экономика и управление

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_2007_3_014.pdf237,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.