Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/52661
Title: Смысловыявляющий текст как мера противодействия терроризму (на примере российских СМИ)
Other Titles: The text reveals the meaning as a measure of counter-terrorism (following the example of the Russian Media)
Authors: Золотова, Е. С.
Zolotova, E. S.
Issue Date: 2017
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Золотова Е. С. Смысловыявляющий текст как мера противодействия терроризму (на примере российских СМИ) / Е. С. Золотова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2017. — Т. 23, № 3 (165). — С. 82-87.
Abstract: В статье рассматривается смысловыявляющий журналистский текст как информационная мера противодействия угрозе терроризма. На основе анализа контента телеканалов «Россия 1» и «Россия 24», газеты «Независимая газета» автор делает вывод о нехватке смысловыявляющих текстов, поднимающих проблему терроризма, в информационном пространстве России.
Terrorism threatens the national interests of Russia. The government is taking a range of measures fighting against terrorism. A special role in this struggle is played by the media. The study discusses journalistic texts, revealing the meaning, countermeasure to the threat of terrorism. Based on the analysis of content of TV channels “Russia 1” “Russia 24”, the newspaper “Nezavisimaya Gazeta”, the author talks about the lack of texts, identifying meaning of the problem of terrorism in the information space of Russia.
Keywords: ТЕРРОРИЗМ
СМИ
СМЫСЛОВЫЯВЛЯЮЩИЙ ТЕКСТ
ГУМАНИСТИЧЕСКАЯ ПАРАДИГМА МЫШЛЕНИЯ
TERRORISM
MEDIA
HUMANISTIC PARADIGM
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/52661
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=30525769
ISSN: 2227-2275
metadata.dc.description.sponsorship: Статья выполнена при поддержке Правительства РФ (Постановление № 211 от 16.03.2013 г.), соглашение № 02.A03.21.0011.
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2017. Т. 23. № 3 (165)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2017-165-10.pdf496,55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.