Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/51627
Title: | Лесовосстановительные работы в дачах горных заводов Урала в XVIII - первой половине XIX в. |
Other Titles: | Reforestation in Forest Districts of Mining and Metallurgical Plants in the Urals in the Eighteenth and the First Half of the Nineteenth Century |
Authors: | Шибаев, В. В. Shibaev, V. |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Шибаев В. В. Лесовосстановительные работы в дачах горных заводов Урала в XVIII - первой половине XIX в. / В. В. Шибаев // Документ. Архив. История. Современность : сб. науч. тр. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2017. — Вып. 17. — С. 78-85. |
Abstract: | Показаны особенности ведения лесовосстановительных работ на горнозаводских лесных дачах Урала в дореформенный период. Отражены основные нормативные акты, регламентировавшие лесное дело на уральских горных заводах. Приводятся опыты горнозаводских лесничих по организации лесовосстановительных работ под руководством И. И. Шульца и Н. Г. Мальгина. The article describes reforestation in forest districts in the Urals in the prereform period and analyzes the main normative acts regulating forestry activities of Ural mining plants. The article also describes the specific cases of how reforestation work was organized by foresters of mining plants under the supervision of Schulz and Malgin. |
Keywords: | MINING PLANT FORESTERS FORSTMEISTER WALDMEISTER ГОРНЫЙ ЗАВОД КУРЕННОЕ ДЕЛО ЛЕСНИЧИЙ ФОРШТ-МЕЙСТЕР ВАЛЬДМЕЙСТЕР |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/51627 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=30267880 |
ISBN: | 978-5-7996-2116-2 |
Origin: | Документ. Архив. История. Современность. Вып. 17 |
Appears in Collections: | Документ. Архив. История. Современность |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
dais-2017-17-07.pdf | 1,6 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.