Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/50233
Title: Гипотеза мультиинтеллектности предмета педагогики
Other Titles: Hypothesis multiintellektnosti subject of pedagogy
Authors: Степанова, Т. М.
Степанов, A. B.
Issue Date: 2011
Publisher: ФГАОУ ВПО «Уральский федеральный Университет имени Первого Президента России Б.Н. Ельцина»
Citation: Степанова Т. М. Гипотеза мультиинтеллектности предмета педагогики / Т. М. Степанова, A. B. Степанов // Культурология XXI века: теория и практика. 20 лет Кафедре Культурологии и Дизайна: сборник научных трудов. — Екатеринбург: ФГАОУ ВПО УрФУ, 2011. — С. 273-279.
Abstract: В статье предлагается уточнение предмета педагогики как науки с учетом новой перспективной теории воспитания и развития субъекта — теории множественного интеллекта Г. Гарднера.
This article proposes clarification of the subject of pedagogy as a science, taking into consideration the new perspective of the theory of education and development of the subject — the Howard Gardner's theory of multiple intelligences.
Keywords: ПРЕДМЕТ ПЕДАГОГИКИ КАК НАУКИ
МУЛЬТИИНТЕЛЛЕКТНЫЙ ПОДХОД
СИНТЕЗ МЫСЛИТЕЛЬНОДУХОВНОЙ И ТЕЛЕСНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
THE SUBJECT OF PEDAGOGY AS A SCIENCE
THEORY OF MULTIPLE INTELLIGENCES
THE SYNTHESIS OF INTELLECTUAL
SPIRITUAL AND PHYSICAL ACTIVITIES
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/50233
ISBN: 978-5-8295-0144-0
Origin: Культурология XXI века: теория и практика. 20 лет Кафедре Культурологии и Дизайна. — Екатеринбург, 2011.
Appears in Collections:Публикации сотрудников

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kXXXIv_2011_029.pdf447,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.