Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/50233
Title: | Гипотеза мультиинтеллектности предмета педагогики |
Other Titles: | Hypothesis multiintellektnosti subject of pedagogy |
Authors: | Степанова, Т. М. Степанов, A. B. |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | ФГАОУ ВПО «Уральский федеральный Университет имени Первого Президента России Б.Н. Ельцина» |
Citation: | Степанова Т. М. Гипотеза мультиинтеллектности предмета педагогики / Т. М. Степанова, A. B. Степанов // Культурология XXI века: теория и практика. 20 лет Кафедре Культурологии и Дизайна: сборник научных трудов. — Екатеринбург: ФГАОУ ВПО УрФУ, 2011. — С. 273-279. |
Abstract: | В статье предлагается уточнение предмета педагогики как науки с учетом новой перспективной теории воспитания и развития субъекта — теории множественного интеллекта Г. Гарднера. This article proposes clarification of the subject of pedagogy as a science, taking into consideration the new perspective of the theory of education and development of the subject — the Howard Gardner's theory of multiple intelligences. |
Keywords: | ПРЕДМЕТ ПЕДАГОГИКИ КАК НАУКИ МУЛЬТИИНТЕЛЛЕКТНЫЙ ПОДХОД СИНТЕЗ МЫСЛИТЕЛЬНОДУХОВНОЙ И ТЕЛЕСНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ THE SUBJECT OF PEDAGOGY AS A SCIENCE THEORY OF MULTIPLE INTELLIGENCES THE SYNTHESIS OF INTELLECTUAL SPIRITUAL AND PHYSICAL ACTIVITIES |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/50233 |
ISBN: | 978-5-8295-0144-0 |
Origin: | Культурология XXI века: теория и практика. 20 лет Кафедре Культурологии и Дизайна. — Екатеринбург, 2011. |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
kXXXIv_2011_029.pdf | 447,41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.