Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/44490
Title: Функции фотографического изображения в романе Джонатана Коу «Пока не выпал дождь» : магистерская диссертация
Other Titles: Photographic images and their functions in the novel by Jonathan Coe “The Rain Before it Falls”
Authors: Рычкова, М. А.
Rychkova, M. A.
metadata.dc.contributor.advisor: Маркин, А. В.
Markin, A. V.
Issue Date: 2016
Citation: Рычкова М. А. Функции фотографического изображения в романе Джонатана Коу «Пока не выпал дождь» : магистерская диссертация / М. А. Рычкова ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Институт гуманитарных наук и искусств, Департамент "Филологический факультет", Кафедра зарубежной литературы. — Екатеринбург, 2016. — 83 с. — Библиогр.: с. 73-83 (104 назв.).
Abstract: The dissertation is devoted to the study of photographic images and their functions in the novel by Jonathan Coe “The Rain Before it Falls.” The paper describes the milestones of Coe’s formation as a writer and the main features of his style. Adhering to the English family novel genre helps to identify the impact of this tradition on the novel in question. Other objects of study include the history of creation of the novel, and the background for the use of visual means. Photographic image is analyzed from the point of ecphrasis theory. It describes the differences of structure, semantics, and functions of the pictural and photographic ecphrasis present in the novel. Understanding the nature and the functions of photographic ecphrasis proves important for delivering a reasoned interpretation of the novel “The Rain Before it Falls.” Investigation of the role of images opens up prospects for further study J.Coe’s creative work.
Диссертация посвящена исследованию функций фотографических изображений в романе Дж. Коу "Пока не выпал дождь". В работе описан творческий путь писателя и особенности его творчества. Прослеживается его связь с традициями английского семейного романа, оказавшая влияние на исследуемое произведение. Рассматривается история создания романа и предпосылки к использованию визуальных образов. Фотография анализируется с позиций теории экфрасиса. Описываются различия структуры, семантики и функций живописного и фотографического экфрасисов, присутствующих в романе. Фотографический экфрасис оказывается функционально важным для понимания романа "Пока не выпал дождь". Исследование роли изображений открывает перспективы для дальнейшего изучения творчества Дж. Коу.
Keywords: MASTER'S THESIS
PICTURAL ECPHRASIS
PHOTOGRAPHIC ECPHRASIS
IMAGERY
FAMILY NOVEL
CONTEMPORARY ENGLISH LITERATURE
МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
ЭКФРАСИС ЖИВОПИСИ
ЭКФРАСИС ФОТОГРАФИИ
ХУДОЖЕСТВЕННЫЙ ОБРАЗ
СЕМЕЙНЫЙ РОМАН
СОВРЕМЕННАЯ АНГЛИЙСКАЯ ЛИТЕРАТУРА
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/44490
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31612
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_m.a.rychkova_2016.pdf537,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.