Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.urfu.ru/handle/10995/42984
Название: Compact Precomputed Voxelized Shadows Construction on GPU
Авторы: Kuklin, N. A.
Kuklina, A. A.
Дата публикации: 2016
Издатель: Полиграфия ООО «Офсет»
Библиографическое описание: Kuklin N. A. Compact Precomputed Voxelized Shadows Construction on GPU / N. A. Kuklin, A. A. Kuklina // Труды Международной летней математической Школы-Конференции С. Б. Стечкина по теории функций, Таджикистан, Душанбе, 15–25 августа 2016 г. — Душанбе : Полиграфия ООО «Офсет», 2016. — С. 144.
Аннотация: We consider the problem of producing high-quality shadows in real-time for 3D computer graphics software. In [1, 4] authors have proposed new data structure for object geometry representation by binary voxel grid. This binary data was packed to directed acyclic graph — traditional sparse voxel octree with merged identical subtrees. This approach has been extended to shadowing by voxelizing shadow volumes instead of object geometry [2, 3]. Obtained structure enables high-quality filtered shadows to be reconstructed for any point in the scene in real-time. In [1–4] authors have used CPU-based bottom-up algorithm that reduces sparse voxel octree to minimal directed acyclic graph. In the present paper we construct new parallel algorithm for such reduction that runs entirely on GPU.
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/42984
Конференция/семинар: Международная летняя математическая Школа-Конференция С. Б. Стечкина по теории функций
Дата конференции/семинара: 15.08.2016-25.08.2016
Источники: Международная летняя математическая Школа-Конференция С. Б. Стечкина по теории функций. — Душанбе, 2016
Располагается в коллекциях:Конференции, семинары

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
kuklin_kuklina_2016.pdfМатериалы конференции155,93 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.