Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/41333
Title: Цифровые медиа и соблазны молодых корреспондентов: риски конфликтогенности
Other Titles: Digital media and young correspondents’ temptations: risks of confl ict
Authors: Баканов, Р. П.
Bakanov, R. P.
Issue Date: 2016
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Баканов Р. П. Цифровые медиа и соблазны молодых корреспондентов: риски конфликтогенности / Р. П. Баканов // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2016. — Т. 22, № 3 (153). — С. 19-26.
Abstract: Анализируются соблазны, которым подвергаются начинающие журналисты при постоянном использовании информационно-коммуникативных технологий, и последствия, к которым они могут привести. Утверждается, что наряду с цифровой компетентностью необходимо развивать у молодых корреспондентов и компетентность критического мышления.
In the following article, the issue of four temptations that young journalists deal with is studies. It is related to the constant use of information and communication technologies, and the consequences to which they may lead. All of them keep in practice of modern Russian journalism and may become negative examples for beginners. We believe it is necessary to promote such competence as critical thinking referring to the future journalists’ training.
Keywords: ЖУРНАЛИСТИКА
ЦИФРОВЫЕ МЕДИА
ПРОФЕССИОНАЛИЗМ
ФАКТ
КОРРЕСПОНДЕНТ
ИНТЕРНЕТ
КРИТИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ
МЕДИЙНАЯ КРИТИКА
JOURNALISM
DIGITAL MEDIA
PROFESSIONALISM
FACT
CORRESPONDENT
INTERNET
CRITICAL THINKING
MEDIA CRITICISM
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/41333
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=27171040
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2016. Т. 22. № 3 (153)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2016-153-04.pdf495 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.