Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.urfu.ru/handle/10995/41318
Title: | Взаимосвязь показателей жизнестойкости и временной перспективы личности в юношеском возрасте |
Other Titles: | The correlations of indicators of hardiness and time perspective in youth |
Authors: | Овчинников, М. В. Петухова, А. С. Ovchinnikov, M. V. Petukhova, A. S. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Уральский федеральный университет |
Citation: | Овчинников М. В. Взаимосвязь показателей жизнестойкости и временной перспективы личности в юношеском возрасте / М. В. Овчинников, А. С. Петухова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2016. — Т. 22, № 3 (153). — С. 115-120. |
Abstract: | В статье обсуждаются результаты эмпирического исследования взаимосвязи показателей жизнестойкости и временной перспективы личности в юношеском возрасте. Установлено, что испытуемые, склонные к позитивному восприятию времени, имеют высокую жизнестойкость, а испытуемые, склонные к негативному восприятию временной перспективы, обладают сниженной жизнестойкостью. The article discusses the results of empirical research of correlations of indicators of hardiness and time perspective in youth. It was proved by the actors, who are inclined to a positive perception of time, have high hardiness and actors, prone to the negative perception of the temporal perspective, have reduced hardiness. |
Keywords: | ВРЕМЕННАЯ ПЕРСПЕКТИВА ЖИЗНЕСТОЙКОСТЬ ЮНОШЕСКИЙ ВОЗРАСТ СТУДЕНТЫ TEMPORAL PERSPECTIVE HARDINESS YOUTH STUDENTS |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/41318 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=27171052 |
ISSN: | 2227-2275 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2016. Т. 22. № 3 (153) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2016-153-16.pdf | 486,59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.