Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/40165
Title: Китайская военная мысль в сравнении с исламской
Other Titles: Chinese military theory in comparison with the Islamic
Authors: Замов, Э. А.
Zamov, E. A.
Issue Date: 2016
Publisher: Издательство Уральского университета
Citation: Замов Э. А. Китайская военная мысль в сравнении с исламской / Э. А. Замов // Китай: история и современность : материалы IX междунар. науч.-практ. конф. Екатеринбург, 21–23 октября 2015 г. — Екатеринбург : Издательство Уральского университета, 2016. — С. 95-100.
Abstract: Статья посвящена сравнению основных принципов китайского военного искусства с военным искусством исламских стран. На основе анализа наиболее известных трактатов военных теоретиков Востока делается попытка выявить различия в ментальности отдельных восточных народов.
The article is dedicated to the comparison the main principles of the Chinese military theory with the military theory of the Islamic nations. At the foundation of the most famous original texts of the military scientists of the Orient the author makes the experience to search the differences in the mentality of the different Oriental nations.
Keywords: MILITARY THEORY
TACTICS
U-TSZY
SUNTSZY
LU SZY
SUN BIN
ANCIENT ORIENT
MUBARAK-SHAH
WUZI
SUNZI
LIUZI
SUN BIN
ВОЕННОЕ ИСКУССТВО
ТАКТИКА
ДРЕВНИЙ ВОСТОК
МУБАРАКШАХ
У Ц ЗЫ
СУНЬ Ц ЗЫ
ЛЮ ЦЗЫ
СУНЬ БИНЬ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/40165
Conference name: China: history and contemporary: The Ninth International Conference
IX международная научно-практическая конференция "Китай: история и современность"
Conference date: 21.10.2015–23.10.2015
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=26524229
ISBN: 978-5-7996-1775-2
Origin: Китай: история и современность. — Екатеринбург, 2016.
Appears in Collections:Китай: история и современность

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kiis_2016_014.pdf935,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.