Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/38949
Title: | Исследование способности к выбору профессии у учащихся 9-11 классов общеобразовательной школы |
Other Titles: | The investigation of ability for the profession choice by students in forms 9-11 of the comprehensive school |
Authors: | Нагорнова, А. Ю. Nagornova, A. Y. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Издательство Уральского университета |
Citation: | Нагорнова А. Ю. Исследование способности к выбору профессии у учащихся 9-11 классов общеобразовательной школы / А. Ю. Нагорнова // Профессиональное образование: проблемы, исследования, инновации : сб. материалов Международной науч.-практ. конф. Екатеринбург, 24 сентября 2015 г. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2015. — Т. 2. — С. 125-131. |
Abstract: | Приводятся данные исследования, направленного на выявление умений учащихся 9-11 классов составлять формулу профессии, умений строить осознанные схемы личного профессионального плана. Проводится оценка общей способности к выбору профессии у школьников. The authors present the data of the study aimed at showing up the skills of students in grades 9-11 to make the formula of profession, the ability to create a conscious layout of personal professional plan. The assessment of the general ability to the profession choice by schoolchildren is con-ducted. |
Keywords: | САМООПРЕДЕЛЕНИЕ ШКОЛЬНИКОВ ФОРМУЛА ПРОФЕССИИ СПОСОБНОСТЬ К ВЫБОРУ ПРОФЕССИИ SELF- DETERMINATION OF SCHOOLCHILDREN THE FORMULA OF PROFESSION THE ABILITY TO CHOICE OF PROFESSION |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/38949 |
Conference name: | Международная научно-практическая конференция «Профессиональное образование: проблемы, исследования, инновации» |
Conference date: | 24.09.2015 |
ISBN: | 978-5-7996-1590-1 978-5-7996-1592-5 |
Origin: | Профессиональное образование: проблемы, исследования, инновации. Т. 2. — Екатеринбург, 2015. |
Appears in Collections: | Конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
po_2015_02_22.pdf | 478,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.