Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/38058
Title: Исследование стратегий выражения сочувствия у студентов из России и Китая
Other Titles: Study of strategies of expressions of sympathy concerning the students from China and Russia
Authors: Лебедева, Ю. В.
Lebedeva, J. V.
Issue Date: 2016
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Лебедева Ю. В. Исследование стратегий выражения сочувствия у студентов из России и Китая / Ю. В. Лебедева // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2016. — № 1 (147). — С. 77-84.
Abstract: Статья посвящена исследованию влияния фактора культуры на выражение сочувствия. Представлены результаты кросс-культурного исследования, проведенного на выборке студентов из России и Китая. Выделены универсальные стратегии, общие для студентов из обех стран: работа с эмоциями, когнитивные стратегии, действенная помощь и совместная деятельность. Установлено, что выраженность стратегий зависит от культурного фактора.
The article is devoted to the study of the influence of cultural factor while expressing sympathy. The author presents the results of cross-cultural research conducted on the bases of Russian and Chinese students’ poll. The universal strategies that are proved to be common for both Russian and Chinese students are described: dealing with emotions, cognitive strategies, assistance and joint activities. It is established that the severity of the strategies depends on the cultural factor.
Keywords: ЭМПАТИЯ
ВЫРАЖЕНИЕ СОЧУВСТВИЯ
КУЛЬТУРА
КРОСС­КУЛЬТУРНЫЙ ПОДХОД
ЛИЧНОСТЬ
СТУДЕНТ
КИТАЙ
РОССИЯ
EMPATHY
EXPRESSION OF SYMPATHY
CULTURE
CROSS-CULTURAL APPROACH
PERSONALITY
STUDENT
CHINA
RUSSIA
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/38058
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=25922165
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2016. № 1 (147)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2016-147-11.pdf1,11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.