Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/36290
Название: | Life long learning and the recognition of informally acquired skills |
Авторы: | Böhm, J. |
Дата публикации: | 2015 |
Издатель: | Уральский федеральный университет |
Библиографическое описание: | Böhm J. Life long learning and the recognition of informally acquired skills / J. Böhm // Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. — 2015. — № 4 (146). — С. 100-106. |
Аннотация: | The article describes an assessment tool which adult educators could use to measure professional competences acquired in the scope of their initial training. The developed instrument — a competence pass-serves objective competence identification and creation of competence profiles. Acceptance of competences by the European educational community enables a comparison of required and achieved professional skills and is the prerequisite for recognition and certification of the practitioners. |
Ключевые слова: | COMPETENCE ASSESSMENT ADULT EDUCATORS QUALIFICATIONS VOCATIONAL TRAINING FURTHER EDUCATION TRANSNATIONAL MOBILITY EDUCATIONAL INSTITUTES |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/36290 |
Идентификатор РИНЦ: | https://elibrary.ru/item.asp?id=25294554 |
ISSN: | 2227-2291 |
Другие версии статьи: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/36291 |
Источники: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 3, Общественные науки. 2015. № 4 (146) |
Располагается в коллекциях: | Tempus et Memoria |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
iuro-2015-146-12.pdf | 956,31 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.