Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/36138
Title: Доверие как фактор повышения эффективности деятельности предпринимательских фирм: страновой анализ : магистерская диссертация
Other Titles: Trust as a factor of increase of efficiency of activity of entrepreneurial firms: country analysis
Authors: Пидодний, А. В.
Pogodni, A. V.
metadata.dc.contributor.advisor: Костылева, Н. В.
Kostyleva, N. V.
Issue Date: 2015
Citation: Пидодний А. В. Доверие как фактор повышения эффективности деятельности предпринимательских фирм: страновой анализ : магистерская диссертация / А. В. Пидодний ; Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б. Н. Ельцина, Высшая школа экономики и менеджмента , Кафедра теории и практики менеджмента. — Екатеринбург, 2015. — 101 с. — Библиогр.: с. 86–89 (35 назв.).
Abstract: In this dissertation study examines trust as an economic category, analyzes the notion of the firm as the unit of entrepreneurial activity. Examines the relationship between trust and risk, contract and quality business practices. Analyze the criteria and methods of evaluation of trust as factor of increase of efficiency of entrepreneurial activity, comparative analysis of business cultures of Russia and the USA. Empirical analysis has shown that trust is an important factor in enhancing performance of entrepreneurial firms; closely connected with such concepts as honesty, confidence, a positive reputation; associated with the concept of "time". The study revealed the factors contributing to the strengthening and the destruction of confidence in the business environment; proposed and applied the model to assess the level of confidence in the subject area; developed methodical recommendations on the formation of a trust company; the composed model of building trust in business, allowing companies to improve the efficiency and sustainability of their activities.
В диссертационном исследовании рассматриваются доверие как экономическая категория, анализируется понятие фирмы как единицы предпринимательской деятельности. Рассматривается взаимосвязь доверия и риска, контракта и качества ведения бизнеса. Анализируются критерии и методы оценки доверия как фактора повышения эффективности предпринимательской деятельности, проводится сравнительный анализ предпринимательских культур России и США. Эмпирический анализ показал, что доверие является важным фактором, повышающим эффективность деятельности предпринимательских фирм; тесно переплетается с такими понятиями как честность, уверенность, позитивная репутация; сопряжено с понятием «времени». В исследовании выявлены факторы, способствующие укреплению и разрушению доверия в предпринимательской среде; предложена и применена модель оценки уровня доверия к предметной области; разработаны методические рекомендации по формированию доверительной репутации фирмы; составлена модель построения доверия в предпринимательстве, позволяющая фирмам повысить эффективность и устойчивость их деятельности.
Keywords: MASTER'S THESIS
TRUST
TRUST AS AN ECONOMIC CATEGORY
ENTREPRENEURIAL FIRM
EVALUATION METHODS OF THE TRUST
THE TRUST REPUTATION OF THE FIRM
ENTREPRENEURIAL CULTURE
МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
ДОВЕРИЕ
ДОВЕРИЕ КАК ЭКОНОМИЧЕСКАЯ КАТЕГОРИЯ
ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКАЯ ФИРМА
МЕТОДЫ ОЦЕНКИ ДОВЕРИЯ
ДОВЕРИТЕЛЬНАЯ РЕПУТАЦИЯ ФИРМЫ
ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКАЯ КУЛЬТУРА
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/36138
Access: Предоставлено автором на условиях простой неисключительной лицензии
License text: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31612
Appears in Collections:Магистерские диссертации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
m_th_a.v.pidodni_2015.pdf1,67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.