Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/35816
Title: О подходах к определению понятия «деловая пресса»
Other Titles: About the ways to define the concept of the business press
Authors: Ларионова, А. Ю.
Ложкина, К. А.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Ларионова А. Ю. О подходах к определению понятия «деловая пресса» / А. Ю. Ларионова, К. А. Ложкина // Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы — V : сборник материалов Международ. науч. конференции, 23 апреля — 23 мая 2015 г., Екатеринбург. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2015. — С. 16-23.
Abstract: This article gives the analysis of the main approaches to the determination of the business press which has been claimed in the theory of journalism. The main criteria for the analysis were the conformity to the current state of business press market and the completeness of the de-termination. The author of the article suggested her own definition of the studied object.
В статье проанализированы основные подходы к определению утверждающегося в теории журналистики понятия «деловая пресса». Главными критериями для анализа послужили соответствие современному состоянию рынка деловой периодики, а также полнота определения. Предложена собственная дефиниция объекта исследования.
Keywords: BUSINESS PRESS
BUSINESS COMMUNICATION
BUSINESS ISSUES
DEFINITION
ДЕЛОВАЯ ПРЕССА
БИЗНЕС-КОММУНИКАЦИЯ
ДЕЛОВАЯ ПРОБЛЕМАТИКА
ДЕФИНИЦИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/35816
Conference name: Международная научная конференция «Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы – V»
Conference date: 23.04.2015-23.05.2015
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=26418172
Origin: Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы — V. — Екатеринбург, 2015
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kd_2015_04.pdf449,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.