Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/35802
Title: Иноязычная лексика в рекламном тексте: редакторский аспект
Other Titles: Foreign lexisin advertising text: editorial aspect
Authors: Соболева, Е. Г.
Файзулина, Д. Р.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Соболева Е. Г. Иноязычная лексика в рекламном тексте: редакторский аспект / Е. Г. Соболева, Д. Р. Файзулина // Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы — V : сборник материалов Международ. науч. конференции, 23 апреля — 23 мая 2015 г., Екатеринбург. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2015. — С. 68-88.
Abstract: This article analyzesthe features of editing foreign lexisin advertising texts and offers astrategyof editorialanalysisof borrowed lexical unitsin the formal-informative and informative aspects.
В статье рассматриваются особенности редактирования иноязычной лексики в рекламных текстах и предлагается стратегия редакторского анализа заимствованных лексем в формально-содержательном и содержательном аспектах.
Keywords: ADVERTISING TEXT
FOREIGN LEXIS
EDITORIAL ANALYSIS
РЕКЛАМНЫЙ ТЕКСТ
ИНОЯЗЫЧНАЯ ЛЕКСИКА
РЕДАКТОРСКИЙ АНАЛИЗ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/35802
Conference name: Международная научная конференция «Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы – V»
Conference date: 23.04.2015-23.05.2015
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=26418363
Origin: Книжное дело: достижения, проблемы, перспективы — V. — Екатеринбург, 2015
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kd_2015_12.pdf625,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.