Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/34937
Title: Российские мусульмане: к вопросу об этноконфессиональной идентификации
Other Titles: Russian Muslims: talking about ethnic and confessional identification
Authors: Исхаков, Р. Л.
Карамов, Н. С.
Нурмаметов, Р. Р.
Iskhakov, R. L.
Karamov, N. S.
Nurakhmetov, R. R.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Исхаков Р. Л. Российские мусульмане: к вопросу об этноконфессиональной идентификации / Р. Л. Исхаков, Н. С. Карамов, Р. Р. Нурмаметов // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2015. — № 3 (141). — С. 175-187.
Abstract: Авторы впервые ставят вопрос об этноконфессиональной идентификации россиян, исповедующих ислам. Отмечается, что современная государствообразующая часть россиян — российские мусульмане прошли следующие исторические фазы развития: младоэтническую, националистическую, постэтническую.
The authors focus on the issue of ethnic and confessional authentication of Russians, bearers of Islamic values. They point out that modern Russian Muslims as a part of the Russians have gone through the historical ethnic and nationalistic phases of development in theirs history: pre-ethnic, nationalistic, and post-ethnic.
Keywords: РОССИЙСКИЕ МУСУЛЬМАНЕ
ЭТНИЧЕСКАЯ КАРТИНА МИРА
КОРАНИЧЕСКАЯ ТОЛЕРАНТНОСТЬ
УММА
МИЛЛЕТ
СТАНСКАЯ ГОСУДАРСТВЕННОСТЬ
RUSSIAN MUSLIMS
ETHNIC PICTURE OF THE WORLD
KORAN TOLERANCE
UMMAH
MILLET
STAN’S STATE SYSTEM
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/34937
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=24394939
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2015. № 3 (141)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2015-141-22.pdf1,12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.