Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/34933
Title: | Плюрализм методологических подходов как проблема научного исследования |
Other Titles: | Pluralism of methodological approaches as a problem of scientific research |
Authors: | Зборовский, Г. Е. Zborovsky, G. E. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Уральский федеральный университет |
Citation: | Зборовский Г. Е. Плюрализм методологических подходов как проблема научного исследования / Г. Е. Зборовский // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2015. — № 3 (141). — С. 6-15. |
Abstract: | В статье доказывается необходимость применения при проведении теоретического и эмпирического исследования не одного-двух, а целого ряда методологических подходов — как предметных (дисциплинарных), так и межпредметных (междисциплинарных). Особое внимание уделено использованию в последние годы в социально-гуманитарных исследованиях естественно-научных подходов — при условии их методологической целесообразности. The article proves the need to use such approaches as methodological and disciplinary ones referring to the theoretical and empirical studies. Particular attention is paid to the use of scientific approaches in recent years in social and humanitarian studies if they are applicable from the methodological point of view. |
Keywords: | ПЛЮРАЛИЗМ МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ КОЛИЧЕСТВЕННЫЕ И КАЧЕСТВЕННЫЕ ПОДХОДЫ ДИСЦИПЛИНАРНЫЕ (ПРЕДМЕТНЫЕ) ПОДХОДЫ МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЕ ПОДХОДЫ ЕСТЕСТВЕННО-НАУЧНЫЕ ПОДХОДЫ PLURALISM METHODOLOGICAL APPROACHES QUANTITATIVE AND QUALITATIVE APPROACHES DISCIPLINARY APPROACHES INTERDISCIPLINARY APPROACHES SCIENCE APPROACHES |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/34933 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=24394911 |
ISSN: | 2227-2275 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2015. № 3 (141) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2015-141-01.pdf | 1,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.