Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/34204
Title: | Взаимосвязь профессионального самоопределения и профессиональной карьеры: методологические подходы |
Other Titles: | The relationship of professional self-determination and professional career: methodological approaches |
Authors: | Дидковская, Я. В. Didkovskaya, Y. V. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Сургутский государственный педагогический университет |
Citation: | Дидковская Я. В. Взаимосвязь профессионального самоопределения и профессиональной карьеры: методологические подходы / Я. В. Дидковская // Вестник Сургутского государственного педагогического университета. — 2015. — № 2 (35). — С. 160-165. |
Abstract: | В статье анализируются методологические возможности интегративного, синергетического и социокультурного подходов к проблемам профессионального самоопределения и профессиональной карьеры. Особая роль данных подходов видится в возможности изучения изменения характера взаимосвязи процессов профессионального самоопределения и профессиональной карьеры в трансформирующемся обществе. This article analyzes the methodological possibilities of integrative, synergistic and sociocultural approaches to self-determination and professional careers. The special role of these approaches is seen in the possibility of studying the changing nature of the relationship process of professional self-determination and professional career in a transforming society. |
Keywords: | ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КАРЬЕРА ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМООПРЕДЕЛЕНИЕ СИНЕРГЕТИЧЕСКИЙ ПОДХОД СОЦИОКУЛЬТУРНЫЙ ПОДХОД ИНТЕГРАТИВНЫЙ ПОДХОД PROFESSIONAL CAREER PROFESSIONAL SELF-DETERMINATION A SYNERGISTIC APPROACH SOCIO-CULTURAL APPROACH THE INTEGRATIVE APPROACH |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/34204 |
Origin: | Вестник Сургутского государственного педагогического университета. 2015. № 2 (35) |
Appears in Collections: | Публикации сотрудников |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
didkovskaya_vestnik_2015_2_160-165.pdf | 157,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.