Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/34203
Title: Родительский труд: уровни и подходы к социологическому изучению
Other Titles: Parental labor: levels and sociological approaches
Authors: Багирова, А. П.
Ворошилова, А. И.
Bagirova, A. P.
Voroshilova, A. I.
Issue Date: 2015
Citation: Багирова А. П. Родительский труд: уровни и подходы к социологическому изучению / А. П. Багирова, А. И. Ворошилова // Вестник Сургутского государственного педагогического университета. — 2015. — № 2 (35). — С. 150-159.
Abstract: В статье впервые представлены возможности изучения родительского труда с позиций трёх социологических подходов (деятельностного, институционального, общностного), каждому из которых на различных уровнях анализа соответствует своя проблематика исследования. Изучение родительского труда с учётом предложенной схемы анализа позволит более глубоко исследовать этот феномен и разработать основы его социального регулирования.
Relevance of the parental labor researches in Russia is connected to unfavorable demographic situation and negative implications. The paper first presents the possibility of studying parental labor with the positions of three sociological approaches (the activity, institutional, community), each of which has different levels of analysis and its own problems of research. The study of parental labor with the proposed scheme of analysis will enable explore this phenomenon deeply and to develop a basis for its social regulation.
Keywords: РОДИТЕЛЬСКИЙ ТРУД
УРОВНИ ИССЛЕДОВАНИЯ
ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД
ОБЩНОСТНЫЙ ПОДХОД
ИНСТИТУЦИОНАЛЬНЫЙ ПОДХОД
PARENTAL LABOR
STUDY LEVELS
ACTIVITY APPROACH
COMMUNITY APPROACH
INSTITUTIONAL APPROACH
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/34203
Origin: Вестник Сургутского государственного педагогического университета. 2015. № 2 (35)
Appears in Collections:Публикации сотрудников

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bagirova_voroshilova_vestnik_2015_2_150-159.pdf250,01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.