Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/33675
Title: Cross-cultural communication
Other Titles: Межкультурное общение
Authors: Kincaid, S.
Issue Date: 2015
Publisher: Издательство УМЦ УПИ
Citation: Kincaid S. Межкультурное общение / S. Kincaid // Иностранные языки и литература в международном образовательном пространстве : сборник материалов пятой международной научно-практической конференции, [г. Екатеринбург, 3 марта 2015 г.]. — Екатеринбург : Изд-во УМЦ УПИ, 2015. — С. 258-263.
Abstract: В данной статье культура рассматривается как система ценностей, верований, убеждений, традиций и институтов, которые их выражают. При этом основной целью являеься объединение общества в единое целое для обеспечения идентичности и преемственности. Центр культуры конституируется картиной мира или общим пониманием вселенной и своего места в ней. Можно выделить два компонента культуры – физический (видимый) и невидимый (ценности, верования, картина мира). Понимание роли языка, социальной организации и невербальных кодов общения крайне важно для успешной межкультурной коммуникации.
Culture is an integrated system of beliefs, of values, of customs, and of institutions which express these beliefs, values and customs so as to bind a society together and give it a sense of identity, dignity, security and continuity. At its center is a world-view or a general understanding of the nature of the universe and one’s place in it. There are two broad components of culture. The first is the physical / visible component – these are things we can see and touch and include things such as language, homes, behaviors, and foods. Then we have the non-visible component to culture – these are values, beliefs, and world views. Understanding cross-cultural communications is vital for any company with a diverse workforce or with plans of conducting business globally. Understanding of language, social organization, and non-verbal methods of communication are all critical elements for successful cross-cultural communication. At the center of a culture is a world-view. From this world-view flow both standards of judgment or values and standards of conduct. It is important that people communicating cross cultures either for business or personal reasons practice patience and work to increase their knowledge and understanding of other cultures.
Keywords: КУЛЬТУРА
МЕЖКУЛЬТУРНАЯ КОММУНИКАЦИЯ
БИЗНЕС
CULTURE
CROSS-CULTURAL COMMUNICATION
BUSINESS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/33675
Conference name: Пятая международная научно-практическая конференция "Иностранные языки и литература в международном образовательном пространстве"
Conference date: 03.03.2015
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=24266212
ISBN: 978-5-8295-0347-5
Origin: Иностранные языки и литература в международном образовательном пространстве. — Екатеринбург, 2015.
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iyalvmop_2015_36.pdf402,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.