Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31848
Title: Дать волю воображению (социальные и онтологические контексты воображения сквозь призму книги Дж. Агамбена «Язык и смерть: место негативности»)
Authors: Томильцева, Д. А.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Томильцева Д. А. Дать волю воображению (социальные и онтологические контексты воображения сквозь призму книги Дж. Агамбена «Язык и смерть: место негативности») / Д. А. Томильцева // Социемы. № 21. — Екатеринбург, 2015. — С. 89-99.
Abstract: The article is devoted to the problem of social and ontological contexts of imagination. These contexts are seen in the article through the lens provided by the book “Language and death: The place of negativity” by G. Agamben. In the book, mentioned Agamben attempted to destroy the negativity and to open the new path of post-metaphysical thinking of being (human being). In this case, imagination is also investigated from the metaphysical point of view, for it is one of the most important means to surpass the metaphysical thinking.
Статья посвящена рассмотрению проблемы социальных и онтологических контекстов воображения сквозь призму книги Дж. Агамбена«Язык и смерть: место негативности», в которой автором делается попытка преодоления негативности и построения нового способа постметафизического мышления бытия (человека). В этом контексте воображение предстаёт и в метафизическом ключе, и в качестве важнейшего способа преодоления метафизического мышления.
Keywords: IMAGINATION
CONTEXTS OF IMAGINATION
METAPHYSIC
BEING
NEGATIVITY
LANGUAGE
DEATH
INFANCY
AGAMBEN G.
HEIDEGGER M.
ВООБРАЖЕНИЕ
КОНТЕКСТЫ ВООБРАЖЕНИЯ
МЕТАФИЗИКА
БЫТИЕ
НЕГАТИВНОСТЬ
ЯЗЫК
СМЕРТЬ
МЛАДЕНЧЕСТВО
АГАМБЕН ДЖ.
ХАЙДЕГГЕР М.
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/31848
ISBN: 5-7525-1804-0
Origin: Социемы. № 21
Appears in Collections:Социемы

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sociem_2015_21_08.pdf413,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.