Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/29799
Title: | Кризис духовности в оценках студентов |
Other Titles: | Crisis of spirituality in the evaluations of the students |
Authors: | Пермякова, Т. В. Permyakova, T. V. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Уральский федеральный университет |
Citation: | Пермякова Т. В. Кризис духовности в оценках студентов / Т. В. Пермякова // Актуальные проблемы социологии молодежи, культуры, образования и управления : материалы всероссийской научно-практической конференции. Екатеринбург, 28 февраля 2014 г. — Екатеринбург : УрФУ, 2014. — Т. 2. — С. 113-117. |
Abstract: | В статье представлены результаты анализа сочинений-эссе студентов на тему «Кризис духовности в современной России: есть или нет?», обобщены их представления о понимании духовности как социокультурного феномена, проявлениях и причинах кризиса духовности, возможных путях выхода из него. The article presents the results of the analysis of students essays on the theme «Crisis of spirituality in contemporary Russia: Yes or no?», summarized their understanding of spirituality as a sociocultural phenomenon, manifestations and causes of the crisis of spirituality, the possible ways of overcoming it. |
Keywords: | КУЛЬТУРА ДУХОВНОСТЬ МАТЕРИАЛЬНЫЕ И ДУХОВНЫЕ ЦЕННОСТИ КРИЗИС КУЛЬТУРЫ КОНФЛИКТ ПОКОЛЕНИЙ CULTURAL SPIRITUAL MATERIAL AND SPIRITUAL VALUES A CRISIS OF CULTURE CONFLICT OF GENERATIONS |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/29799 |
Conference name: | Всероссийская научно-практическая конференция "Актуальные проблемы социологии молодежи, культуры, образования и управления" |
Conference date: | 28.02.2014 |
ISBN: | 978-5-8295-0255-3 |
Origin: | Актуальные проблемы социологии молодежи, культуры, образования и управления. Т. 2. — Екатеринбург, 2014. |
Appears in Collections: | Конференции, семинары, сборники |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
apsmkoy_2014_2_32.pdf | 156,14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.