Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/28041
Title: | Женское чтение в социальных сетях |
Other Titles: | The Women’s Reading in the Social Network |
Authors: | Гудова, М. Ю. Gudova, M. Yu. |
Issue Date: | 2014 |
Citation: | Гудова М. Ю. Женское чтение в социальных сетях / М. Ю. Гудова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2014. — № 4 (132). — С. 94-99. |
Abstract: | Рассматривается женское чтение в методологии феминистской критики как специфическая социокультурная практика, включающая не только чтение-понимание, но и конкретно-чувственное взаимодействие читателя и текста. Новизна состоит в анализе сетевых женских гипертекстов, обращенных к различным каналам восприятия. Делается вывод, что сетевые женские гипертексты формируют специфический язык женского высказывания и дают дополнительные возможности женской социализации. The article studies the issue related to the women’s reading in the framework of the feminist’s critique as a specific social and cultural practice, including not only the reading-understanding, but also the reading-perception, too. The novelty becomes apparent while the analysis of network of the women’s hyper texts addressed for the different ways of perception is presented. The author concludes that the network of the women’s hyper texts forms women’s language and provides new opportunities for the woman’s socialization. |
Keywords: | ЖЕНСКОЕ ЧТЕНИЕ СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИ ЖЕНСКИЕ САЙТЫ ЖЕНСКИЕ ФОРУМЫ ГИПЕРТЕКСТ WOMEN’S READING SOCIAL NETWORK WOMEN’S SITES WOMEN’S FORUMS HYPERTEXT |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/28041 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2014. № 4 (132) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2014-132-12.pdf | 110,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.