Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/27951
Title: Школьный учебник по математике сквозь призму русского языка
Other Titles: School textbook on mathematics through the prism of russian language
Authors: Подкорытова, А. А.
Ходак, Г. Л.
Issue Date: 2014
Publisher: Уральский федеральный университет
Citation: Подкорытова А. А. Школьный учебник по математике сквозь призму русского языка / А. А. Подкорытова, Г. Л. Ходак // Русский язык: человек, культура, коммуникация — IV : сборник материалов Международной научной конференции, 15 апреля — 15 мая 2014 г., г. Екатеринбург. — Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2014. — C. 135-138.
Abstract: According to the observations of the study process in Russia nowadays one can say most pupils are not interested in a number of subjects especially in mathematics. One of the reasons of such interest decreasing is absence of understandable textbooks on mathematics. That is why it is so important to add clear, exact and reasonable explanations in the text books on mathematics.
Наблюдения за современным учебным процессом в России показывают, что большинство школьников не заинтересованы во многих предметах, в том числе в математике. Одна из причин падения интереса заключается в проблемах понимания учебников по математике. Именно этим объясняется необходимость соблюдения при составлении учебников по математике таких принципов, как ясность, четкость и обоснованность объяснений.
Keywords: SCHOOL TEXTBOOK
MATHEMATICS
UNDERSTANDING
INTEREST IN STUDY
CLARITY OF PRESENTATION
ШКОЛЬНЫЙ УЧЕБНИК
МАТЕМАТИКА
ПОНИМАНИЕ
ИНТЕРЕС К УЧЕБЕ
ЯСНОСТЬ ИЗЛОЖЕНИЯ
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/27951
Conference name: Международная научная конференция "Русский язык: человек, культура, коммуникация — IV"
Conference date: 15.04.2014-15.05.2014
ISBN: 978-5-7996-1348-8
Origin: Русский язык: человек, культура, коммуникация — IV. 2014
Appears in Collections:Конференции, семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
rya-IV-2014-19.pdf505,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.