Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/26603
Title: | Problems of interaction of higher educational institutions and enterprises Проблемы взаимодействия вузов и предприятий |
Authors: | Platonova, T. O. Платонова, Т. О. |
Issue Date: | 2013 |
Citation: | Платонова Т. О. Проблемы взаимодействия вузов и предприятий [Электронный ресурс] / Т. О. Платонова // Новые образовательные технологии в вузе : материалы X международной научно-методической конференции. — Екатеринбург, 2013. — Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/26603. |
Abstract: | The article deals with the review of forms of interaction of higher education institutions and the enterprises. The most preferable forms of cooperation are presented. Classification of forms of interaction by compliance to a management cycle is offered. There are problems of management of interaction with the enterprises in the majority of higher education institutions. Necessity of development of the general control system by interaction with the enterprises for each higher education institution is proved. В статье представлен обзор форм взаимодействия вузов и предприятий. Отражены наиболее предпочтительные формы сотрудничества. Предложена классификация форм взаимодействия по соответствию циклу управления. В большинстве вузов существуют проблемы по управлению взаимодействием с предприятиями. Обоснована необходимость разработки для каждого вуза общей системы управления взаимодействием с предприятиями. |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/26603 |
Conference name: | X международная научно-методическая конференция «Новые образовательные технологии в вузе» |
Conference date: | 06.02.2013-08.02.2013 |
Origin: | Новые образовательные технологии в вузе (HOTB-2013). — Екатеринбург, 2013 |
Appears in Collections: | Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
notv_2013_149.pdf | 369,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.