Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10995/26396
Title: Модель компетенций преподавателя вуза
Other Titles: Competency model of university teachers
Authors: Дульзон, А. А.
Васильева, О. М.
Doulzon, А. А.
Vasil'eva, О. М.
Issue Date: 2009
Citation: Дульзон А. А. Модель компетенций преподавателя вуза / А. А. Дульзон, О. М. Васильева // Университетское управление: практика и анализ. — 2009. — № 2. — С. 29-37.
Abstract: Модификация и диверсификация современных рынков труда требуют адекватного кадрового обеспечения. Длительное применение компетентностного подхода зарубежными службами развития персонала демонстрирует эффективность этого инструмента в обеспечении конкурентоспособности фирм и организаций, действующих в реальном секторе экономики. Рассматриваются общие подходы к разработке модели компетенций и предлагается многоуровневая модель компетенций преподавателя вуза.
Changes in the modern labor markets have created new demands for the high qualified professionals. Competency-based approach (CBA) is a wide-spread practice which is used in assessing and increasing professional qualification by foreign HR services. In educational sphere CBA is considered as a real mechanism for linking educational goals, results and social demands. It is supposed that quality assessment of university graduates in the frame of CBA also requires definition of quality criteria for university educators in the similar format. Offered by authors multilevel competency model for university teacher has been constructed under considering of possible application purposes.
Keywords: ПРЕПОДАВАТЕЛИ ВУЗОВ
КОМПЕТЕНЦИИ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ
НАУЧНЫЕ КАДРЫ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ КАДРЫ
ПРОФЕССИОНАЛИЗМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ПРОФЕССОРСКО-ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ
URI: http://hdl.handle.net/10995/26396
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=13083935
ISSN: 1999-6640
Origin: Университетское управление: практика и анализ. 2009. № 2
Appears in Collections:Университетское управление: практика и анализ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
unup-2009-02-07.pdf430,87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.