Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/26143
Title: | Медианная эффективность вуза: бюджетные риски и методические ловушки |
Other Titles: | Median efficiency of higher education institution: budget risks and methodical traps |
Authors: | Гамукин, В. В. Gamoukin, V. V. |
Issue Date: | 2012 |
Citation: | Гамукин В. В. Медианная эффективность вуза: бюджетные риски и методические ловушки / В. В. Гамукин // Университетское управление: практика и анализ. — 2012. — № 6. — С. 64-70. |
Abstract: | Описаны результаты контроля эффективности учреждений высшего образования России. Предпринята попытка создать модель эффективного вуза и филиала. Выявлены особенности главных параметров смоделированного учреждения высшего образования и проблемы использования методики мониторинга. Сформулированы предложения относительно улучшения метода. In article results of performance monitoring of institutions of higher education of Russia are described. Monitoring is carried out in the autumn of 2012. The author made an attempt to create model of effective institution of higher education and department on 16 indicators. Feature of the main parameters of the simulated institution of higher education is revealed. Conclusions on problems of use of a technique of control are drawn. Offers concerning improvement of a method are formulated. |
Keywords: | EFFICIENCY OF HIGHER EDUCATION INSTITUTION BUDGET RISKS MEDIAN OF GROUP OF INDICATORS ECONOMIC INDICATORS OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS ЭФФЕКТИВНОСТЬ ВУЗА БЮДЖЕТНЫЕ РИСКИ МЕДИАНА ГРУППЫ ПОКАЗАТЕЛЕЙ ЭКОНОМИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ ВУЗОВ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/26143 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=18807893 |
ISSN: | 1999-6640 |
Origin: | Университетское управление: практика и анализ. 2012. № 6 |
Appears in Collections: | Университетское управление: практика и анализ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
unup-2012-06-12.pdf | 199,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.