Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/25757
Title: | Динамическая оценка исследовательской компетентности студентов в системе управления НИРС |
Other Titles: | Dynamic assessment of students' research competence in the management system of students' scientific research work |
Authors: | Котлярова, Е. А. Kotlyarova, E. A. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Котлярова Е. А. Динамическая оценка исследовательской компетентности студентов в системе управления НИРС / Е. А. Котлярова // Университетское управление: практика и анализ. — 2010. — № 6. — С. 38-44. |
Abstract: | Переход отечественной системы образования на компетентностный подход сместил акцент со знаний, умений, навыков в сторону приобретения обучающимися компетенций. Исследовательские компетенции, по мнению автора, играют ведущую роль в стремительно развивающейся инновационной экономике. В статье предлагается комплексная оценка исследовательской компетентности, способствующая повышению управления системой научно-исследовательской работы студентов в вузе. Transition to the competence approach of Russian education system has shifted from the knowledge, skills toward the learner's competencies acquirement. The author supposes that research competence plays a leading role in the rapidly growing innovation economy. The article offers a comprehensive assessment of researching competence to help improve the controllability of the system of scientific research work of students at the university. |
Keywords: | UNIVERSITIES STUDENTS' SCIENTIFIC RESEARCH WORK COMPETENCE ASSESSMENT MANAGEMENT ВУЗ НАУЧНО-ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКАЯ РАБОТА СТУДЕНТОВ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ОЦЕНКА УПРАВЛЕНИЕ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/25757 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=16390205 |
ISSN: | 1999-6640 |
Origin: | Университетское управление: практика и анализ. 2010. № 6 |
Appears in Collections: | Университетское управление: практика и анализ |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
unup-2010-06-08.pdf | 193,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.