Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/25631
Title: | Итоги и перспективы изучения межэтнических коммуникаций на Среднем Урале |
Other Titles: | The results and prospects of the inter-ethnic communication’s studies in the Middle Urals |
Authors: | Исхаков, Р. Л. Iskhakov, R. L. |
Issue Date: | 2014 |
Citation: | Исхаков Р. Л. Итоги и перспективы изучения межэтнических коммуникаций на Среднем Урале / Р. Л. Исхаков // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2014. — № 3 (129). — С. 106-120. |
Abstract: | Дается историографический обзор изучения отношений между народами, кросскультурных коммуникаций на Среднем Урале. Впервые анализируются публикации научных журналов Уральского университета по теме межэтнических коммуникаций за 1920–2011 гг., проведен их библиометрический анализ. The article focuses on presentation of historical and graphical review of relations between peoples and cross-cultural communications in the Middle Urals. For the first time publications’ analysis of scientific journals of the Ural University referring to the inter-ethnic communications has been conducted (time period - 1920–2011), with bibliometric analysis having been carried out as well. |
Keywords: | БИБЛИОМЕТРИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ УОЛЕ УРАЛЬСКИЙ МИОН ТОЛЕРАНТНОСТЬ СТРАТЕГИЯ ГОСУДАРСТВЕННОЙ НАЦИОНАЛЬНОЙ ПОЛИТИКИ ПАССИОНАРНАЯ КОНЦЕПЦИЯ ЖУРНАЛИСТИКИ BIBLIOMETRIC ANALYSIS UOLE (URAL SOCIETY OF NATURE LOVERS) URAL MION (INTERREGIONAL INSTITUTE OF PUBLIC SCIENCES) TOLERANCE STRATEGY OF THE STATE NATIONAL POLICY PASSIONARY CONCEPT OF JOURNALISM |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/25631 |
ISSN: | 2227-2275 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2014. № 3 (129) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2014-129-13.pdf | 217,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.