Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/24678
Title: Культурно-антропологическая направленность тенденций обновления высшего профессионального образования
Other Titles: The cultural antropological direction of the trends towards renovation of higher professional education
Authors: Afonina, R. N.
Афонина, Р. Н.
Issue Date: 2014
Citation: Афонина Р. Н. Культурно-антропологическая направленность тенденций обновления высшего профессионального образования [Электронный ресурс] / Р. Н. Афонина // Новые образовательные технологии в вузе : материалы XI международной научно-методической конференции. — Екатеринбург, 2014. — Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/24678.
Abstract: This article talks about the cultural anthropological trend towards renovation of higher professional education. The processes of humanization and humanitarization of education are given much prominence. The article discovers their interconnection and interdependency from the position of the unity of theory and practice. The cultural anthropological approach is presented as a dialogue and a multifunctional method aimed at development and self-realization of students' personality.
В статье рассматривается культурно-антропологические тенденции обновления высшего профессионального образования. Особое внимание уделяется процессам гуманизации и гуманитаризации образования, рассмотрению их взаимосвязи и взаимозависимости с позиций единства теории и практики. Культурно-антропологический подход представляется как диалог и многофункциональный метод, направленный на развитие и самореализацию личности обучающегося.
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/24678
Conference name: XI международная научно-методическая конференция «Новые образовательные технологии в вузе»
Conference date: 18.02.2014-20.02.2014
Origin: Новые образовательные технологии в вузе (HOTB-2014). — Екатеринбург, 2014
Appears in Collections:Новые образовательные технологии в вузе (НОТВ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notv-2014-015.pdf444,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.