Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/24481
Title: Дисциплина «Концепции современного естествознания» в системе вузовского образования
Other Titles: “The concept of modern natural science discipline” in the system of higher education
Authors: Дорошенко, В. А.
Москаленко, М. Р.
Doroshenko, V. A.
Moskalenko, M. R
Issue Date: 2014
Citation: Дорошенко В. А. Дисциплина «Концепции современного естествознания» в системе вузовского образования / В. А. Дорошенко, М. Р. Москаленко // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2014. — № 2 (126). — С. 88-94.
Abstract: Рассматриваются значение и оптимальная методическая структура дисциплины «Концепции современного естествознания» для специалистов гуманитарного и экономико-управленческого профиля, а также вопросы совершенствования преподавания курса, в том числе с учетом специфики дистанционного обучения и внедрения балльно-рейтинговой системы контроля и оценки знаний студентов.
In the article the value and best methodological structure discipline concepts of modern natural science “for professional and economic-managerial profile are described. The issues of teaching improvement, including distance education and the introduction of grade and rating system of control and evaluation of students’ knowledge are studied.
Keywords: СОВРЕМЕННОЕ ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ
МЕТОДОЛОГИЯ КУРСА
ПРОБЛЕМНО-ОРИЕНТИРОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ
БАЛЛЬНО-РЕЙТИНГОВАЯ СИСТЕМА ОЦЕНКИ ЗНАНИЙ
CONTEMPORARY NATURAL HISTORY
METHODOLOGY
DOMAIN-DRIVEN EDUCATION
GRADE AND RATING SYSTEM FOR ASSESSING KNOWLEDGE
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/24481
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2014. № 2 (126)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2014-126-10.pdf191,37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.