Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/24481
Title: | Дисциплина «Концепции современного естествознания» в системе вузовского образования |
Other Titles: | “The concept of modern natural science discipline” in the system of higher education |
Authors: | Дорошенко, В. А. Москаленко, М. Р. Doroshenko, V. A. Moskalenko, M. R |
Issue Date: | 2014 |
Citation: | Дорошенко В. А. Дисциплина «Концепции современного естествознания» в системе вузовского образования / В. А. Дорошенко, М. Р. Москаленко // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2014. — № 2 (126). — С. 88-94. |
Abstract: | Рассматриваются значение и оптимальная методическая структура дисциплины «Концепции современного естествознания» для специалистов гуманитарного и экономико-управленческого профиля, а также вопросы совершенствования преподавания курса, в том числе с учетом специфики дистанционного обучения и внедрения балльно-рейтинговой системы контроля и оценки знаний студентов. In the article the value and best methodological structure discipline concepts of modern natural science “for professional and economic-managerial profile are described. The issues of teaching improvement, including distance education and the introduction of grade and rating system of control and evaluation of students’ knowledge are studied. |
Keywords: | СОВРЕМЕННОЕ ЕСТЕСТВОЗНАНИЕ МЕТОДОЛОГИЯ КУРСА ПРОБЛЕМНО-ОРИЕНТИРОВАННОЕ ОБУЧЕНИЕ БАЛЛЬНО-РЕЙТИНГОВАЯ СИСТЕМА ОЦЕНКИ ЗНАНИЙ CONTEMPORARY NATURAL HISTORY METHODOLOGY DOMAIN-DRIVEN EDUCATION GRADE AND RATING SYSTEM FOR ASSESSING KNOWLEDGE |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/24481 |
ISSN: | 2227-2275 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2014. № 2 (126) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2014-126-10.pdf | 191,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.