Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/23902
Title: | Проектно-задачная технология обучения как способ формирования универсальных учебных действий младших школьников |
Other Titles: | Design and technology task of learning as a way of universal training activity of elementary school students |
Authors: | Сафонова, Т. В. Чумакова, И. А. Safonova, T. V. Chumakova, I. A. |
Issue Date: | 2014 |
Citation: | Сафонова Т. В. Проектно-задачная технология обучения как способ формирования универсальных учебных действий младших школьников / Т. В. Сафонова, И. А. Чумакова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2014. — № 1 (123). — С. 116-122. |
Abstract: | В статье представлена проектно-задачная технология формирования универсальных учебных действий младших школьников через решение проектных задач. Авторы опытно-экспериментальным путем подтвердили ее эффективность в формировании личностных, регулятивных, познавательных и коммуникативных универсальных учебных действий. The paper presents the design and technology task of the universal training activity referring to education of the elementary school students while trying to solve designed problems. It’s efficiency was confirmed empirically by the authors specifically in forming personal, regulatory, educational and communication universal training activities. |
Keywords: | ПРОЕКТНОЕ ОБУЧЕНИЕ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ ПРОЕКТНАЯ ЗАДАЧА УНИВЕРСАЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ДЕЙСТВИЯ PROJECT EDUCATION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN DESIGN TASK UNIVERSAL TRAINING ACTIVITIES |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/23902 |
ISSN: | 2227-2275 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2014. № 1 (123) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2014-123-14.pdf | 288,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.