Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/23902
Title: Проектно-задачная технология обучения как способ формирования универсальных учебных действий младших школьников
Other Titles: Design and technology task of learning as a way of universal training activity of elementary school students
Authors: Сафонова, Т. В.
Чумакова, И. А.
Safonova, T. V.
Chumakova, I. A.
Issue Date: 2014
Citation: Сафонова Т. В. Проектно-задачная технология обучения как способ формирования универсальных учебных действий младших школьников / Т. В. Сафонова, И. А. Чумакова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2014. — № 1 (123). — С. 116-122.
Abstract: В статье представлена проектно-задачная технология формирования универсаль­ных учебных действий младших школьников через решение проектных задач. Авто­ры опытно-экспериментальным путем подтвердили ее эффективность в формиро­вании личностных, регулятивных, познавательных и коммуникативных универсаль­ных учебных действий.
The paper presents the design and technology task of the universal training activity referring to education of the elementary school students while trying to solve designed problems. It’s efficiency was confirmed empirically by the authors specifically in forming personal, regulatory, educational and communication universal training activities.
Keywords: ПРОЕКТНОЕ ОБУЧЕНИЕ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ
ПРОЕКТНАЯ ЗАДА­ЧА
УНИВЕРСАЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ДЕЙСТВИЯ
PROJECT EDUCATION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN DESIGN TASK
UNIVERSAL TRAINING ACTIVITIES
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/23902
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2014. № 1 (123)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2014-123-14.pdf288,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.