Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/22856
Title: | Формирование общих познавательных действий в вузовском лабораторном практикуме |
Other Titles: | Developing of general cognitive skills in the university laboratory work |
Authors: | Семенов, М. Д. Semenov, M. D. |
Issue Date: | 2013 |
Citation: | Семенов М. Д. Формирование общих познавательных действий в вузовском лабораторном практикуме / М. Д. Семенов // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2013. — № 4 (119). — С. 118-123. |
Abstract: | Рассматривается теория и практика формирования общих познавательных действий в вузовском лабораторном практикуме. Большое внимание уделяется основным психолого-педагогическим характеристикам лабораторных заданий с элементами поисковой деятельности, а также схеме обобщенной ориентировки в их планировании и выполнении. Выводы автора подкрепляются результатами педагогического эксперимента. The article studies theory and practice of general cognitive skills developing in the university laboratory work. The research focuses mainly on the basic psychological and pedagogical characteristics of the laboratory assignments with creative approach and the scheme of generalized orientation in their planning and completing. The author’s conclusions are based on the pedagogical experiment’s results. |
Keywords: | ЛАБОРАТОРНЫЙ ПРАКТИКУМ ОБОБЩЕННАЯ ОРИЕНТИРОВКА ОБЩИЕ ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЕ ДЕЙСТВИЯ LABORATORY WORK GENERALIZED ORIENTATION GENERAL COGNITIVE SKILLS |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/22856 |
ISSN: | 2227-2275 |
Origin: | Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2013. № 4 (119) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2013-119-15.pdf | 98,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.