Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/22826
Title: | Культурологический подход к формированию педагогической культуры учителя |
Other Titles: | The culturelogical approach to the formation of the pedagogical culture of a teacher |
Authors: | Колмогорова, И. В. Kolmogorova, I. V. |
Issue Date: | 2008 |
Citation: | Колмогорова И. В. Культурологический подход к формированию педагогической культуры учителя / И. В. Колмогорова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2008. — N 60, вып. 24. — С. 163-167. |
Abstract: | Дается анализ структуры культуры и культурного воспроизводства человека, что позволяет прийти к выводу о соответствии структуры культуры и структуры педагогической деятельности и необходимости ее культурологического обоснования, в том числе процесса формирования педагогической культуры учителя. The analyses of the components of culture and cultural reproduction of a person is given. This leads to the conclusion of the correspondence of the components of culture and the structure of the pedagogical activities and thus speaks for the necessity to give the latter the cultorelogical ground, the same is stated true with reference to the formation of pedagogical culture of a teacher. |
Keywords: | УЧИТЕЛЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ МАСТЕРСТВО ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА ОБЩАЯ КУЛЬТУРА УЧИТЕЛЯ |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/22826 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=12227859 |
ISSN: | 1817-7158 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2008. N 60, вып. 24 |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2008-60-25.pdf | 97,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.