Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/21200
Title: Соотношение объективной и субъективной модальности в текстах первых отечественных газет
Other Titles: Objective and Subjective Modality Correlation in 18th Century Russian Newspapers
Authors: Ваулина, С. С.
Кукса, И. Ю.
Vaulina, S. S.
Kuksa, I. Y.
Issue Date: 2012
Citation: Ваулина С. С. Соотношение объективной и субъективной модальности в текстах первых отечественных газет / С. С. Ваулина, И. Ю. Кукса // Известия Уральского федерального университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. — 2012. — № 4 (108). — С. 97-103.
Abstract: Рассматриваются структура языковой категории модальности, вопросы выделения объективной и субъективной модальности, их взаимосвязи. На диахроническом материале иллюстрируется характер модальных отношений в газетном тексте. Устанавливаются особенности взаимодействия объективной и субъективной модальности и средств их выражения.
The authors consider the structure of the modality category and the questions of objective and subjective modality and their interconnection. With reference to diachronic material, the article illustrates the peculiarities of modal relations within a newspaper text, outlining the specificity of the correlation between the objective and subjective modality and the means of their expression.
Keywords: КАТЕГОРИЯ МОДАЛЬНОСТИ
ОБЪЕКТИВНАЯ И СУБЪЕКТИВНАЯ МОДАЛЬНОСТЬ
МОДАЛЬНАЯ СЕМАНТИКА
ДИАХРОНИЯ
ИСТОРИЯ ПЕРИОДИЧЕСКОЙ ПЕЧАТИ
АВТОРСКАЯ ПОЗИЦИЯ
CATEGORY OF MODALITY
OBJECTIVE AND SUBJECTIVE MODALITY
MODAL SEMANTICS
DIACHRONY
HISTORY OF PERIODICALS
POSITION OF THE AUTHOR
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/21200
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=18799163
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 2, Гуманитарные науки. 2012. № 4 (108)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 2. Гуманитарные науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurg-2012-108-08.pdf129,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.