Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/21081
Title: Социально-психологическая подготовка инженера-строителя
Other Titles: Social and psychological preparation of the civil engineer
Authors: Ковалев, О. С.
Поляков, А. А.
Любимцев, И. А.
Kovalev, O. S.
Polyakov, A. A.
Lyubimtsev, I. A.
Issue Date: 2012
Citation: Ковалев О. С. Социально-психологическая подготовка инженера-строителя / О. С. Ковалев, А. А. Поляков, И. А. Любимцев // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2012. — № 3 (104). — С. 63-68.
Abstract: Рассматриваются вопросы обучения студентов архитектурно-строительного профиля, в частности, профессиональной социально-психологической подготовки и использования инновационных методов в обучении. Обосновывается необходимость разработки психологического курса лекций, посредством которого студентам строительного института можно объяснять специфику их непосредственной производственной профессиональной деятельности.
In the present article we consider questions of a modern approach to training of students of an architectural and construction profile - one of leading specialties in modern society. Problems of vocational social and psychological training and use of innovative methods in training are considered. Need for development of a psychological course of lectures by means of which students of construction institute can explain specifics of their direct production professional activity is described here, in particular, as it is possible to be used, being the main, personal resource.
Keywords: ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
СОЦИАЛЬНО-ПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ СОСТАВЛЯЮЩАЯ
ПРОИЗВОДСТВЕННЫЕ ОТНОШЕНИЯ
АДАПТАЦИЯ СТУДЕНТА
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ОБЩЕКУЛЬТУРНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ПРОИЗВОДСТВЕННАЯ ДИНАСТИЯ
ЭЛЕКТРОННЫЙ РЕСУРС
КОМПЬЮТЕРНОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ
INNOVATIVE TECHNOLOGIES
SOCIAL-PSYCHOLOGICAL COMPONENT
BUSINESS RELATIONSHIP
STUDENT ADAPTATION
PROFESSIONAL COMPETENCE
COMMON CULTURAL COMPETENCE
PROFESSIONAL DYNASTY
ELECTRONIC RESOURCE
COMPUTER MODELING
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/21081
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=18770943
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2012. № 3 (104)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2012-104-10.pdf137,11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.