Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.urfu.ru/handle/10995/21060
Title: Деятельностная парадигма в высшем социокультурном образовании как фактор модернизации и повышения качества
Other Titles: Activity’s paradigm in the higher social and cultural education as a factor of its modernization and quality improvement
Authors: Маторина, О. П.
Коняхина, И. В.
Matorina, O. P.
Konyakhina, I. V.
Issue Date: 2012
Citation: Маторина О. П. Деятельностная парадигма в высшем социокультурном образовании как фактор модернизации и повышения качества / О. П. Маторина, И. В. Коняхина // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2012. — № 4 (107). — С. 107-115.
Abstract: Рассматривается актуальность перехода в высшем социокультурном образовании от знаниевой парадигмы к деятельностной; показывается сущность и содержание знаниевой и педагогической парадигмы, даются сравнительные характеристики их компонентов; обосновывается адекватность деятельностной парадигмы задачам модернизации социокультурного образования, повышения качества подготовки специалистов социокультурной деятельности в результате реализации ФГОС ВПО.
The following issue is being examined in the article — topicality of transfer from the knowledge paradigm to the activity paradigm within the process of social and cultural education. The essence and the content of the knowledge paradigm is being shown, comparative characteristics of their components are being provided, the adequacy of the activity paradigm in relation to the tasks of the social and cultural education modernization is being explained, as well as the quality improvement in the social and cultural specialists’ training system as a result of the state federal standards implementation.
Keywords: ПАРАДИГМА
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ЗНАНИЕВАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТНАЯ МОДЕРНИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД К СОДЕРЖАНИЮ ОБРАЗОВАНИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ИННОВАЦИЯ
PARADIGM
PEDAGOGICAL KNOWLEDGE ACTIVITY EDUCATION MODERNIZATION
COMPETENT APPROACH TO THE EDUCATIONAL CONTENT
PEDAGOGICAL INNOVATION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/21060
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=18780942
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2012. № 4 (107)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2012-107-15.pdf127,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.