Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.urfu.ru/handle/10995/21029
Title: Дискурсивные особенности текстов корпоративной прессы
Other Titles: Discourse peculiarities of the corporative media texts
Authors: Булатова, Э. В.
Bulatova, E. V.
Issue Date: 2012
Citation: Булатова Э. В. Дискурсивные особенности текстов корпоративной прессы / Э. В. Булатова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2012. — № 2 (101). — С. 40-48.
Abstract: В статье определена специфика корпоративной прессы как полидискурсивной формации, описаны некоторые особенности текстов корпоративной прессы: инициированность, оптимизированность и селективность, - позволяющие рассматривать основной корпус таких текстов как инструмент PR-коммуникаций.
The article describes the specific character of the corporative media as a polydiscourse structure. Special attention is given to some peculiarities of the corporative media texts: selectivity, optimization character etc., which allow to regard the main part of this text as an instrument of PR-communications.
Keywords: КОРПОРАТИВНАЯ ПРЕССА
ДИСКУРСИВНЫЙ АНАЛИЗ
PR-КОММУНИКАЦИИ
CORPORATIVE MEDIA
DISCOURSE ANALYSIS
PR-COMMUNICATIONS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/21029
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=17953315
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2012. № 2 (101)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2012-101-06.pdf112,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.