Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/20149
Title: Ценности молодежи в российском трансформирующемся обществе: региональная проекция (на примере Челябинской области)
Other Titles: Values of youth in the Russian transition society: a regional projection (based on the study of the Chelyabinsk region)
Authors: Зырянов, С. Г.
Богданова, Д. В.
Zyryanov, S. G.
Bogdanova, D. V.
Issue Date: 2013
Citation: Зырянов С. Г. Ценности молодежи в российском трансформирующемся обществе: региональная проекция (на примере Челябинской области) / С. Г. Зырянов, Д. В. Богданова // Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2013. — № 2 (113). — С. 159-167.
Abstract: Рассматриваются ценностные ориентации современной молодежи, проживаю­щей на территории Челябинской области, и их отличие от ориентации когорты взрослого населения. Предложен набросок социального портрета молодого че­ловека - жителя Челябинской области начала XXI в.
In the article special attention is given to the value orientations of modern youth, living in the territory of the Chelyabinsk region. The differences between the orientations of the young people and the ones of adults are being shown. An outline of the social portrait of a young man - an inhabitant of Chelyabinsk region in the beginning of 21 - is presented.
Keywords: МОЛОДЕЖЬ
ПОКОЛЕНЧЕСКАЯ КОГОРТА
ЦЕННОСТИ МОЛОДЕЖИ
ЖИЗНЕОЩУЩЕНИЕ МОЛОДЕЖИ
САМООЦЕНКА МОЛОДЕЖИ
YOUTH
GENERATION
VALUES OF YOUTH
LIFE PERCEPTION OF YOUTH
SELF-ESTEEM OF YOUNG PEOPLE
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/20149
ISSN: 2227-2275
Origin: Известия Уральского федерального университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2013. № 2 (113)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2013-113-19.pdf110,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.