Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19276
Title: Исследование субъективных отношений первокурсников к своему организму в рамках проблемы экологических отношений личности
Other Titles: Study of the subjective relations freshman towards organism within the framework of problem of the ecological relations to personalities
Authors: Зерщикова, Т. А.
Zerschikova, T. A.
Issue Date: 2010
Citation: Зерщикова Т. А. Исследование субъективных отношений первокурсников к своему организму в рамках проблемы экологических отношений личности / Т. А. Зерщикова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 4 (81). — С. 37-43.
Abstract: В статье раскрывается проблема типологии отношений первокурсников к своему организму. Эти отношения рассматриваются как компонент экологических отношений личности. Приводятся результаты корреляционного анализа, выявляются возрастные и профессиональные особенности отношений к организму.
The article reveals typologies problems of the relations with organism to first-year student. These relations are examined as component ecological of personality relations toward organism. Givens the examples of the results of the correlation analysis, cite the facts of age and professional particularities of the relations towards organism. It is indicated on need of the active work to develop freshman firm positive relations and the personal interest at improvement of educational process.
Keywords: ОТНОШЕНИЯ ЛИЧНОСТИ
ИНТЕНСИВНОСТЬ ОТНОШЕНИЯ
ОРГАНИЗМ
RELATIONS TO PERSONALITIES
INTENSITY RELATIONS
ORGANISM
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19276
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=15255265
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 4 (81)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2010-81-05.pdf92,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.