Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/19258
Title: | Этнокультурная составляющая в профессионально-педагогическом становлении студентов |
Other Titles: | Ethnocultural trend in professional pedagogical development of students |
Authors: | Трофимова, Е. Д. Trophimova, E. D. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Трофимова Е. Д. Этнокультурная составляющая в профессионально-педагогическом становлении студентов / Е. Д. Трофимова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 3 (78). — С. 131-138. |
Abstract: | Рассматривается этнокультурное развитие студентов, влияющее на их духовное и нравственное становление в окружающем социокультурном пространстве. Дается краткая характеристика методических позиций, направленных на обогащение этнокультурного музыкального опыта студентов в процессе творческой деятельности. The article is devoted to the problem of Ethnocultural development of students, rohich influences their spiritual and moral upbiugingin the surrounding sphere. The author gives a shvit characteristic of methodical positions, rohich are directed to the enrichment of ethnocultural musical experience of students in the process of their creative activity. |
Keywords: | ЭТНОКУЛЬТУРНЫЙ МАТЕРИАЛ ЭТНОКУЛЬТУРНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ПОЛИХУДОЖЕСТВЕННЫЙ ПОДХОД СТИЛЕВОЕ СВОЕОБРАЗИЕ МУЗЫКИ ЗНАКОВО-СИМВОЛИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ETHNOCULTURAL MATERIAL ETHNOCULTURAL EDUCATIONAL FIELD POLYART APROACH PECULIARITY OF STYLE |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/19258 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=15199225 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 3 (78) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2010-78-16.pdf | 98,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.