Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/19250
Title: | Развитие навыков артикуляции и интонации при обучении игре на баяне в ДМШ |
Other Titles: | Development of skill of the articulation and intonation at training to play on the bayan in musical school |
Authors: | Дудина, А. В. Dudina, A. V. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Дудина А. В. Развитие навыков артикуляции и интонации при обучении игре на баяне в ДМШ / А. В. Дудина // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 3 (78). — С. 83-87. |
Abstract: | Рассматривается проблема развития навыков артикуляции и интонации при обучении игре на баяне, взаимосвязь и влияние друг на друга понятий «артикуляция» и «интонация». Представлена модель обучения, базирующаяся на теоретическом, технологическом, творческом компонентах. Прослеживается история изучения данной проблемы. The problem of development of skill of an articulation and intonation on a bayan Is considered(examined). The historical way of studying of the given problem is traced. Development of skill in a class of bayan in musical school (model) is analyzed. Interrelation and influence against each other concepts "articulation" and "intonation". |
Keywords: | АРТИКУЛЯЦИЯ ИНТОНАЦИОННАЯ ТЕОРИЯ ИНТОНАЦИОННОСТЬ ОБУЧЕНИЕ ИГРЕ НА БАЯНЕ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ МОДЕЛЬ ARTICULATION INTONATIONAL THEORY TRAINING TO GAME ON A BAYAN PEDAGOGICAL MODEL |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/19250 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=15199218 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 3 (78) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2010-78-09.pdf | 94,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.