Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19221
Title: Исторический аспект осмысления педагогической культуры
Other Titles: The historico-pedagogical approach to the understanding of the pedagogical culture
Authors: Колмогорова, И. В.
Kolmogorova, I. V.
Issue Date: 2009
Citation: Колмогорова И. В. Исторический аспект осмысления педагогической культуры / И. В. Колмогорова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 4 (68). — С. 199-204.
Abstract: В исторической ретроспективе дается анализ представлений о педагогической деятельности, требованиях, предъявляемых к учителю, что позволяет провести аналогию между идеями прошлого и настоящего относительно сущностной характеристики понятия педагогическая культура.
The historical analyses of the ideas dealing with the pedagogical activity and the requirements a teacher should answer is given. This allows drawing an analogy between the conceptions of the past and of the present concerning the essence of the term "pedagogical culture".
Keywords: ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ТРЕБОВАНИЯ
ПРЕДЪЯВЛЯЕМЫЕ К УЧИТЕЛЮ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА
PEDAGOGICAL ACTIVITY
REQUIREMENTS TO A TEACHER
PEDAGOGICAL CULTURE
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19221
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=12916716
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 4 (68)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2009-68-28.pdf100,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.