Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/19124
Title: | Старшеклассники и студенты как субъекты деятельности и саморазвития в процессе занятий физической культурой |
Other Titles: | Senior pupils and students as subjects of activity and self-development in the process of physical training lessons |
Authors: | Рогалева, Л. Н. Rogaleva, L. N. |
Issue Date: | 2009 |
Citation: | Рогалева Л. Н. Старшеклассники и студенты как субъекты деятельности и саморазвития в процессе занятий физической культурой / Л. Н. Рогалева // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2009. — N 1/2 (62). — С. 78-85. |
Abstract: | Выявляются наиболее эффективные условия становления старшеклассников и студентов субъектами деятельности и саморазвития в процессе занятий физической культурой. Основываясь на методологических положениях субъектно-деятельностного подхода, разработана мотивационная стратегия, позволяющая реализовать личностно-развивающие задачи современного образования. The article considers the factors and conditions that promote formation of senior pupils by the subjects of activity and self-development in the process of physical training lessons. Substantiation of motivational strategy of pupils' inclusion in achieving those tasks that are embraced by the innovation program of physical training is given. |
Keywords: | СУБЪЕКТ СУБЪЕКТНО-ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД МОТИВАЦИОННАЯ СТРАТЕГИЯ СУБЪЕКТ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ THE SUBJECT OF ACTIVITY SELF-DEVELOPMENT MOTIVATIONAL STRATEGY SENIOR PUPILS |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/19124 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=12361673 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2009. N 1/2 (62) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2009-62-09.pdf | 484,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.