Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/19083
Title: | Синергетический историзм традиций и инноваций в педагогической культуре |
Other Titles: | Synergetic historicism of traditions and innovations in pedagogical culture |
Authors: | Дудина, М. Н. Dudina, M. N. |
Issue Date: | 2011 |
Citation: | Дудина М. Н. Синергетический историзм традиций и инноваций в педагогической культуре / М. Н. Дудина // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2011. — № 4 (95). — С. 81-88. |
Abstract: | Автор рассматривает историко-педагогический процесс в понятиях синергетики, что позволяет проследить закономерности утверждения гуманистической парадигмы воспитания, ориентированной на права, свободу и достоинство ребенка. The author deals with the historical and pedagogical process in terms of synergy which allows to trace the logical flow of establishing of humanistic paradigm of upbringing aimed at rights, freedom and dignity of a child. |
Keywords: | СИНЕРГЕТИКА ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА ТРАДИЦИИ ИННОВАЦИИ SYNERGY PEDAGOGICAL PEDAGOGICAL CULTURE TRADITIONS INNOVATIONS |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/19083 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=17319046 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2011. № 4 (95) |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2011-95-12.pdf | 105,52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.