Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19083
Title: Синергетический историзм традиций и инноваций в педагогической культуре
Other Titles: Synergetic historicism of traditions and innovations in pedagogical culture
Authors: Дудина, М. Н.
Dudina, M. N.
Issue Date: 2011
Citation: Дудина М. Н. Синергетический историзм традиций и инноваций в педагогической культуре / М. Н. Дудина // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2011. — № 4 (95). — С. 81-88.
Abstract: Автор рассматривает историко-педагогический процесс в понятиях синергетики, что позволяет проследить закономерности утверждения гуманистической парадигмы воспитания, ориентированной на права, свободу и достоинство ребенка.
The author deals with the historical and pedagogical process in terms of synergy which allows to trace the logical flow of establishing of humanistic paradigm of upbringing aimed at rights, freedom and dignity of a child.
Keywords: СИНЕРГЕТИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА
ТРАДИЦИИ
ИННОВАЦИИ
SYNERGY
PEDAGOGICAL PEDAGOGICAL CULTURE
TRADITIONS
INNOVATIONS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/19083
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=17319046
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2011. № 4 (95)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2011-95-12.pdf105,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.