Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/18954
Title: | Экфрасис в художественной критике В. В. Стасова ("Картина Репина "Бурлаки на Волге"/Письмо к редактору "СПб. Вед. "/") |
Other Titles: | Ekphrasis in V. Stasov's art criticism (Repin's Painting 'The Volga Barge-Haulers' / Letter to the Editor of 'St Petersburg Vedomosti) |
Authors: | Балуев, С. М. Baluyev, S. M. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Балуев С. М. Экфрасис в художественной критике В. В. Стасова ("Картина Репина "Бурлаки на Волге"/Письмо к редактору "СПб. Вед. "/") / С. М. Балуев // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 6 (85), ч. 2. — С. 217-223. |
Abstract: | В статье рассматриваются роль и своеобразие экфрасиса в статье В. В. Стасова «Картина Репина Бурлаки на Волге». Внимание сосредоточено на принципах художественной критики, связанных с описанием, - главным компонентом стиля Стасова-критика. The paper is devoted to the role and characteristics of the ekphrasis in V. Stasov's article Repin's Painting 'The Volga Barge-Haulers'. Special attention is given to the principles of art criticism dealing with description as a main component of Stasov's critical style. |
Keywords: | РУССКАЯ ХУДОЖЕСТВЕННАЯ КРИТИКА XIX В. ЭКФРАСИС СТАСОВ В. В. РЕПИН И. Е. КАРТИНА РЕПИНА «БУРЛАКИ НА ВОЛГЕ» RUSSIAN ART CRITICISM OF THE 19TH CENTURY EKPHRASIS STASOV V. REPIN I. REPIN'S PAINTING "THE VOLGA BARGE-HAULERS" |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/18954 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=17953292 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 6 (85), ч. 2 |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2010-85(2)-30.pdf | 309,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.