Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18940
Title: Нейропсихологический подход к диагностике нарушений понимания логико-грамматических конструкций языка у детей 4-6 лет
Other Titles: Neuropsychological approach to diagnosing disruptions in understanding of logical and grammar constructions among children aged 4 to 6
Authors: Лапшина, Ю. Ю.
Lapshina, J. Y.
Issue Date: 2010
Citation: Лапшина Ю. Ю. Нейропсихологический подход к диагностике нарушений понимания логико-грамматических конструкций языка у детей 4-6 лет / Ю. Ю. Лапшина // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 6 (85), ч. 2. — С. 122-135.
Abstract: Обсуждаются преимущества нейропсихологического подхода к диагностике нарушений логико-грамматических конструкций (ЛГК) языка у детей 4-6 лет, обусловленные опорой на фундаментальные теоретические положения А. Р. Лурии и современные исследования ЛГК в отечественной и зарубежной психологии развития.
The article covers the advantages of the neuropsychological approach to diagnosing disruptions of logical and grammar constructions among children aged 4 to 6. The study is based on the fundamental theoretical propositions of A. R. Luria and the current research in the field of logical and grammar constructions in Russian and foreign psychology of development.
Keywords: НЕЙРОПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА
ЛОГИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЕ КОНСТРУКЦИИ ЯЗЫКА
НАРУШЕНИЯ ИМПРЕССИВНОЙ РЕЧИ У ДЕТЕЙ 4-6 ЛЕТ
СПЕЦИФИЧЕСКИЕ РАССТРОЙСТВА РЕЧИ
МЕТОДИКА NEPSY
НЕЙРОПСИХОЛОГИЧЕСКАЯ КОРРЕКЦИЯ
NEUROPSYCHOLOGICAL DIAGNOSTICS
LOGICAL AND GRAMMAR LANGUAGE CONSTRUCTIONS
DISRUPTION OF IMPRESSIVE SPEECH OF CHILDREN AGED 4 TO 6
SPECIFIC DISRUPTIONS OF SPEECH
NEPSY METHODS
NEUROPSYCHOLOGICAL CORRECTION
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18940
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=17953279
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 6 (85), ч. 2
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2010-85(2)-17.pdf331,14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.