Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.urfu.ru/handle/10995/18924
Title: | Методическая модель обучения студентов языкового вуза лексике одобрения как способ формирования межкультурной компетенции |
Other Titles: | Methodical model of teaching the approval vocabulary to linguistic university students as a method of intercultural competence forming |
Authors: | Василькова, О. В. Vasilkova, O. V. |
Issue Date: | 2010 |
Citation: | Василькова О. В. Методическая модель обучения студентов языкового вуза лексике одобрения как способ формирования межкультурной компетенции / О. В. Василькова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 6 (85), ч. 2. — С. 21-26. |
Abstract: | Целью исследования была разработка методики обучения лексике одобрения в контексте формирования межкультурной компетенции у студентов языкового вуза. В ходе работы были рассмотрены сущность и структура межкультурной компетенции, определены психолого-педагогические и лингводидактические основы обучения лексике одобрения. The research was aimed to develop a method of teaching the approval vocabulary to linguistic university students in the context of intercultural competence forming. The essence and structure of intercultural competence were considered in the course of the work, and the psychological-pedagogic and lingua-didactic bases of approval vocabulary teaching were defined. |
Keywords: | МЕЖКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ ГУМАНИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ЛЕКСИКА ОДОБРЕНИЯ ПОХВАЛА КОМПЛИМЕНТЫ INTERCULTURAL COMPETENCE HUMANISATION OF EDUCATION APPROVAL VOCABULARY PRAISE COMPLIMENTS |
URI: | http://elar.urfu.ru/handle/10995/18924 |
RSCI ID: | https://elibrary.ru/item.asp?id=17953264 |
Origin: | Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 6 (85), ч. 2 |
Appears in Collections: | Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
iurp-2010-85(2)-03.pdf | 265,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.