Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18924
Title: Методическая модель обучения студентов языкового вуза лексике одобрения как способ формирования межкультурной компетенции
Other Titles: Methodical model of teaching the approval vocabulary to linguistic university students as a method of intercultural competence forming
Authors: Василькова, О. В.
Vasilkova, O. V.
Issue Date: 2010
Citation: Василькова О. В. Методическая модель обучения студентов языкового вуза лексике одобрения как способ формирования межкультурной компетенции / О. В. Василькова // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 6 (85), ч. 2. — С. 21-26.
Abstract: Целью исследования была разработка методики обучения лексике одобрения в контексте формирования межкультурной компетенции у студентов языкового вуза. В ходе работы были рассмотрены сущность и структура межкультурной компетенции, определены психолого-педагогические и лингводидактические основы обучения лексике одобрения.
The research was aimed to develop a method of teaching the approval vocabulary to linguistic university students in the context of intercultural competence forming. The essence and structure of intercultural competence were considered in the course of the work, and the psychological-pedagogic and lingua-didactic bases of approval vocabulary teaching were defined.
Keywords: МЕЖКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ
ГУМАНИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ЛЕКСИКА ОДОБРЕНИЯ
ПОХВАЛА
КОМПЛИМЕНТЫ
INTERCULTURAL COMPETENCE
HUMANISATION OF EDUCATION
APPROVAL VOCABULARY
PRAISE
COMPLIMENTS
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18924
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=17953264
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 6 (85), ч. 2
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2010-85(2)-03.pdf265,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.