Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18828
Title: Новые информационные технологии как фактор формирования и развития шрифтовой культуры изданий
Other Titles: New information technologies as a factor proving the forming and development of editions' font culture
Authors: Олешко, Е. В.
Oleshko, E. V.
Issue Date: 2010
Citation: Олешко Е. В. Новые информационные технологии как фактор формирования и развития шрифтовой культуры изданий / Е. В. Олешко // Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. — 2010. — N 4 (81). — С. 143-149.
Abstract: Исследуется навигационная часть изданий как важный элемент оформления газет и журналов. Особое внимание обращается на шрифт, гипертексты и другие элементы, ориентирующие читателя в системе текстов.
Investigating the navigation part of the editions as an important element of newspapers' and magazines' design. Serious attention is focused on font, hypertext and other elements, polarizing the readers within the text system.
Keywords: ДИЗАЙН СМИ
ШРИФТ
ГИПЕРТЕКСТ
ГАРНИТУРА
ОПТИМИЗАЦИЯ ПОИСКА
ССЫЛКА
MASS-MEDIA DESIGN
FONT
HYPERTEXT
TYPE FACE
SEARCH OPTIMIZATION
REFERENCE
URI: http://elar.urfu.ru/handle/10995/18828
RSCI ID: https://elibrary.ru/item.asp?id=15255279
Origin: Известия Уральского государственного университета. Сер. 1, Проблемы образования, науки и культуры. 2010. N 4 (81)
Appears in Collections:Известия Уральского федерального университета. Серия 1. Проблемы образования, науки и культуры

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurp-2010-81-19.pdf90,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.